Matrutiner

Jag ammar betydligt mycket mindre nu. Cirka fyra amningstillfällen under ett dygn blir det allt som oftast
 
Elliots matrutiner:
04:00-05:00 - tidig morgonamning (somnar alltid snabbt om i någon/några timmar till)
08:00-09:00 - frukostgröt
12:00 lunch, oftast i form av en halv till en hel stor burk mat (än så länge vägrar Elliot min egenlagade mat, hmpf, och nej det är ingen ursäkt, har försökt med fem-sex rätter men det är antingen några få skedar som går ned, eller ingenting alls, men vi kämpar på)
14:00 fruktpure
15:00-16:00 lite amning igen (skulle lätt kunna bytas ut, men det är skönt att varva ned, och mysigt!)
18:00 middag, samma som lunch, eller lite utav våran mat om det går hem
19:00-20:00 En flaska kvällsvälling
Allt emellan 23:00 och 02:00 vill Elliot helst amma yterliggare en gång, men det vill helst inte jag ;)
 
Låter detta som lagom, för lite, eller för mycket?
 
Och jag måste bara tillägga att från att ha sprängfyllda bomber med mjölk till taxöron till tuttar både känns bra och dåligt. Jag slipper byta bh/tröja alltför ofta, och Elliot tycker om att "nypa" tag och gosa med allt extra skinn. Sen att det ser mindre attraktivt kanske inte är lika kul, men snart kanske jag kan få köpa en riktig BH, en super-duper push-up, med bygel dessutom, åh bygel..
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera här - Välj orden väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress, tack!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0