Ett lite seriösare inlägg om amning

Jag har den senaste månaden dragit ned markant på amningen, för bara en månad sedan ammande vi säkert minst åtta gånger om dygnet, och många fler innan det, tills nu tre-fyra gånger om dygnet. Jag tycker att det är skönt att Elliot äter så pass mycket "vanlig" mat nu som han faktiskt gör. Redan vid smakportionerna var han snabb med att få in rätt teknik, och han verkar inte vara vidare kräsen heller, förutom när det gäller min matlagning då, men det kan man kanske inte klandra honom för. Igår åt han dock fläskkotlett med potatis och morötter som jag hade kokat ihop med god aptit. Då hade jag i och för sig mixat det till ultrapure, så det kanske är konsistensen av de tidigare rätterna som han har ogillat. Hur som helst, jag känner att jag inte är beredd att sluta amma helt, då det är en väldigt mysig stund än så länge, om man gör det i hemmets trygga vrå. Men samtidigt längtar jag tills min kropp bara är min egna igen. Elliot blev sju månader för några dagar sedan så än behöver jag inte bestämma mig. Men att amningen redan från början har fungerat bra och fortsatt göra det hittills är jag väldigt tacksam över.

Kommentarer

Kommentera här - Välj orden väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress, tack!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0