Det nya:

Vi har slutat amma! Smärtfritt dessutom! Nu är det en vecka sedan vi slutade amma jag och Elliot. Innan dess hade jag gått i de tankarna i några veckor. Pratade med vår BVC sköterska som rådde att sluta tvärt, och inte amma enbart på natten, då det hade kunnat förvirra honom dagtid. Såhär i efterhand är jag glad över att jag tog hennes råd då tidigast Elliot har druckit välling den senaste veckan är klockan fem på morgonen, så något nattkäk tycks inte behövas. Det roliga är att det egentligen är två veckor sedan jag bestämde mig för att sluta amma för första gången, men blev så sentimental under den "sista" amningen att jag satt och störtböla över att min bebis hade blivit så stor att jag bestämde mig för att fortsätta liiiiiite till, några dagar senare bet han mig i tutten, hårt som.. och då var valet betydligt lättare, han fick ju liksom skylla sig själv.
 

De där små tänderna kan göra ONT! ;)

Kommentarer

Kommentera här - Välj orden väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress, tack!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0