Veckan som gått

Förra helgen skrämde miraklet i magen mig rejält. Jag vaknade som vanligt på natten, gick på toaletten, inga rörelser, lade mig igen för att vänta på att han skulle börja böka runt, inga rörelser då heller, satte mig upp i sängen, fortfarande ingenting. Gick ner till köket och drack ett stort glas kallt vatten, försökte lösa ett korsord, men satte mig istället i soffan helt panikslagen. Efter att ha klappat på magen i vad som kändes som en evighet kände jag äntligen en liten fot röra sig, och en enorm lättnad kom över mig. Dagen efter släppte jag inte händelsen så vi åkte in på en kurva och allting såg tack och lov bra ut. Älskade lilla prins, du får inte skrämma din mamma så. Nu är längtan tills du är ute hos oss om möjligt ännu mer påtaglig. I veckan har jag därav händelsen vilat och inte gjort många knop. Men idag skall jag och mor min till Baby & Barn mässan som tar sin start här i Göteborg idag, mys!
 

Kommentarer
Postat av: Monica-Gravid med nr 1

Usch, förstår att du blev rädd! Skönt att det inte var någon fara med lillen ♡

Svar: Tack! Nu får han gärna komma, frisk och kry! :)
Veronica

2013-02-23 @ 09:03:38
URL: http://mookpersson.blogg.se
Postat av: Madde-Bäbis i februari

Hittade din blogg via Monica, grattis till graviditeten :) !!

Jag förstår precis vad du menar med den här händelsen. Liknande hände mig nu i lördags, kände ingenting på hela förmiddagen och det brukar jag alltid göra. Vad jag än gjorde, buffade, drack vatten, la mig på rygg osv osv så kände jag ingenting. Var skräckslagen! Så fort man kom in och fick höra hjärtljuden och se kurvan la sig skräcken direkt. så skönt!

Vilken vecka är du i föressten? Antar att det är bäbis i Mars som gäller? :)


Svar: Vad kul! Och tack så mycket! Detsamma till dig! :) Här är det "bara" 10 dagar kvar till beräknad födsel, och längtan är enorm! ;)
Angående de minskade rörelserna är nog den känslan som infann sig där och då bland den värsta jag har varit med om under graviditetens gång. Tacka bra och förstående barnmorskor som kan komma med sådana glädjande besked :)
Veronica

2013-02-26 @ 10:56:49
URL: http://ettlivsomm.blogg.se

Kommentera här - Välj orden väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress, tack!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0