BM-besök

Idag var vi på ett besök hos barnmorskan, inte "vår" vanliga dock så hon var sjuk..
Hur som helst, allting såg bra ut :)
Mitt SF mått var på 29 (vecka 29) så vi låg inom kurvan, nu gäller det bara att följa sin egen
Hjärtljuden var någon högre då de har legat på stadiga 135 tidigare men nu var det allt emellan 140-160,
de gick upp lite så fort jag sade någonting enligt barnmorskan vilket kändes väldigt speciellt, älskade unge!
Han låg med huvudet neråt (vilket självklart inte betyder någonting i det här stadiet)
och med rumpan/ryggen åt höger och fötterna åt vänster. Fick lov att känna detta själv, vilket inte var det lättaste
Men nu har han säkert snurrat runt igen ändå
Förövrigt var mitt blodtryck, sockervärde och järnvärde fortsatt bra!
 
Någonting annat jag tänkte på var att hon kallade honom för den hela tiden,
vet inte riktigt varför men jag tar lite illa vid mig när någon säger så.
Jag påpekade att det såg ut som en pojke vid rutinultraljudet,
varpå jag fick svaret att det sade dem väl inte, det kan de aldrig veta.
Vilket jag är fullt medveten om. Men jag sade inte att det VAR en han jag sade att det såg ut som en han
Sen om det kommer ut en flicka när det väl är dags så är hon precis lika välkommen såklart..
Tycker bara inte om att kalla vårt lilla mirakel för den!
 
 

Kommentarer
Postat av: Monica-Gravid med nr 1

Härligt att allt såg bra ut :) Så härligt att lyssna på hjärtljuden!

2012-12-17 @ 21:06:42
URL: http://mookpersson.blogg.se

Kommentera här - Välj orden väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress, tack!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0