Hej där!

Jag har befunnit mig hos mamma med hund sedan i måndags. Där även min syster som numera är bosatt i Hultsfred har befunnit sig. Bella har självklart också varit med, så husse har fått jobba ifred där/här hemma. I måndags var jag och mormor på bio och såg Svinalängorna. Filmen gjorde mig ganska illa berörd. Jag kan bara föreställa mig hur det är att leva i sådana destruktiva förhållanden, och blundar nog dessvärre för sanningen. Tänk att det faktiskt finns människor som har haft en sådan barndom, eller har också för den delen. Arma barn! Skådespelarinsatserna var fantastiskt bra. Noomi Rapace är verkligen duktig. Men själva filmen var alldeles för tragisk för min smak. Nåväl, när jag sedan kom hem ifrån bion så stod maten på bordet hemma hos mamma, och vi hade en väldigt mysig kväll. Trots klumpen i magen ifrån filmen..

Kommentarer

Kommentera här - Välj orden väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress, tack!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0