Frustration

Jag är frustrerad! Jag läser ju som tidigare skrivet till förskollärare på Göteborgs Universitet. Jag är "bara" inne på min andra termin och sammanlagt är utbildningen på sju terminer, alltså tre och ett halvt år. Första terminen lästes med ett ganska så hyffsat tempo och ibland var det till och med kämpigt att hänga med. Så som det borde vara, lärorikt och fullproppat med kunskap! Den här terminen däremot.. de senaste veckorna, (och de kommande) har vi räknat ut att vi går en och en halv heldag i veckan, EN OCH EN HALV! Är de det här som kallar högskolestudier? Varför i hela friden skall vi "slösa" tre och ett halvt år på någonting vi hade kunnat läsa på betydligt kortare tid? Missförstå mig rätt, utbildningen och det mesta av innehållet är säkerligen välbehövligt för vår kommande yrkesroll. Jag kan självfallet heller inte tala för hela utbildningen eftersom jag fortfarande "bara" är inne på andra terminen, men kom igen. Öka tempot lite, vi blir förslappade! Hade man tagit upp detta med kursledarna som förövrigt har gjort den här terminens kurser hade de förmodligen påpekat att lärandet skall smälta in sakta men säkert, och att man skall ta god tid på sig för att verkligen förstå. Samtidigt kanske det är dumt av mig att klaga, vi får ju mycket fritid över. Men jag vill inte ha mer fritid, jag vill bara bli klar med utbildningen, så snabbt som möjligt, helst nu på en gång..

Kommentarer

Kommentera här - Välj orden väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress, tack!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0