Dilemma

Jag är snål, eller sparsam kan man också tycka, det beror helt och hållet på hur man ser det. Det är nämligen så att jag bor mellan två busshållplatser där den ena är inom Göteborgs-zonen och den andra inom Kungsbacka-zonen. Vilket är en väldig skillnad i prisväg, då ett månadskort hade kostat 325 kr för mig ifrån Göteborgshållplatsen och hela 750 kr ifrån Kungsbackahållplatsen. Självklart väljer jag det första alternativet men då får jag istället gå 40 min till själva hållplatsen istället för 10 min. Också detta kan man se på två helt olika sätt. Antingen får jag en rask promenad och blir förhoppningsvis både piggare och friskare eller så lunkar jag med tunga steg och förbannar mig över att behöva gå på morgonen i denna kylan. Allting är ju trots allt relativt.

Kommentarer

Kommentera här - Välj orden väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress, tack!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0