Helgen som gick..

Helgen har bjudit på en hel del smått och gott. I fredags jobbade jag det sena skiftet och begav mig därefter till min kollega likaså granne för en personalfest. Där bjöds det på en massa god mat och lite annorlunda underhållning. Vi gjorde nämligen någonting som kallades för mord till middagen då vi under förätten, huvudrätten och efterrätten agerade och improveserade akt 1, akt två och tillikaså akt tre, och skulle spela olika karaktärer med tillhörande uppgifter under hela middagen och till slut lösa mordgåtan och arrestera mördaren. Detta var någonting helt nytt för mig, men det var både roligt och intressant. Nackdelen var dock att man var så inne i det här att man inte kunde njuta utav maten. Förövrigt så arresterade jag rätt person!

Tidigt på lördag morgon begav jag mig hem till mamma för att där tillbringa förmiddagen och mysa. Därefter träffade jag Emilie och vi gick först hem till henne, tonade håret mitt, åt middag och pratade ikapp. Till sist åkte vi hem till Amadeus, träffade det gamla "gänget", tjötade och hade det trevligt. Det slutade med att jag tiggde till mig skjuts hem klockan två på natten. Ja, så trevligt hade vi.



Mys i soffan!


Kommentarer

Kommentera här - Välj orden väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress, tack!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0