Yesterday (and today)

Min kusin Matilda har varit hos oss sedan igår, vi har haft det riktigt mysigt. Och vilket fantastiskt väder det var igår. Till och med så fantastiskt att det blev ett premiärdopp för oss båda i det stora blå. Det brukar ta ett bra tag innan jag vågar mig i vattnet i vanliga fall men eftersom det bara fanns en stege vid stranden vi var vid stod folk i princip på kö för att ta sig upp och ner, så jag flög i fortare än kvickt, inte ville  väl jag uppehålla kön. Väl i vattnet fick jag därför öva på att andas normalt, kroppen fick sig en rejäl chock, och även om andra människor säkerligen tycker att det är svalkande att bada nu är det alldeles för kallt för mig, så nästa gång går jag nog till en långgrund strand där man får ta den tid man behöver innan man tar det stora steget och doppar sig. Hur som haver, vilken utläggning det blev om årets första dopp. Efter stranden gick vi och plockade jordgubbar vid självplocket nedanför våran gata, därefter grillade vi och hade en väldigt trevlig kväll. Idag har förmiddagen gått åt till en långpromenad i det kvava vädret och nu väntar gos med sambon.



Vi drack rosé



Och spelade YATZY



Matilda



Bella kämpade med en majskolv



Vi tog om sagt en promenad



Och tog bilder vid havet



Vattnet var nästan helt vindstilla



Jag lyckades komma ut på en sten



Medan Matilda höll sig till bryggan



Avslutar med ytterliggare en bild på Matilda (och Bella förstås)


Kommentarer
Postat av: FATMA | sångerska

Din blogg är rätt bra, fortsätt så! :)

2010-07-17 @ 17:56:14
URL: http://fatmas.blogg.se/
Postat av: FATMA | sångerska

Svar: Inga problem ;) Hur länge har du bloggat då?

2010-07-17 @ 23:07:38
URL: http://fatmas.blogg.se/

Kommentera här - Välj orden väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress, tack!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0