Utelivet är ute

Jag, Emilie & Becca var ute igår, på Trädgårn i Göteborg. Ärligt talat så förstår jag inte alls det här med att gå ut på krogen. Jag hade min lilla period av utesuget när jag var nitton och var nybliven singel och studenten precis hade tagits men annars så har jag alltid varit en hemmatjej. Jag är så glad över att ha en sambo som är likadan. Att tända lite ljus, sätta på en rulle och bara mysa tillsammans på helgerna, det är grejer det. Speciellt när det är sådana här tider, då man knappt kan gå utanför dörren innan tårna fryser till is. Annat är det väl på sommaren, då man kan sätta sig med en kall cider på en uteservering med bara ben i kvällssolen och bara njuta. Men det är inte riktigt det jag menar heller, utan krogen, stället där de flesta dricker för att bli fulla, och där man inte kan konversera ordentligt för att musiken är för hög och man måste skrika till varandra för att över huvud taget höra vad den andra säger, det är inte riktigt my cup of téa. Sedan att dansa till det inte finns någon morgondag, det är himelskt sisådär en gång vartannat år.

Och så är det de här med alldeles för fulla människor, som sluddrar och knappt kan stå på benen. Eller är så högljudda att man undrar hur det egentligen står till. Det är så o-charmigt att det blir till ett medlidande från min sida. Inte okej!

Jag är säker på att om vi hade fortsatt stanna hemma i soffan igår och gjort våran förfest till den riktiga festen hade vi haft betydligt roligare. Inte för att vi hade tråkigt dock, vi har alltid kul tillsammans. Bildbevis på det kommer senare!

Nu skall jag krypa upp i soffan framför Sagan Om Ringen, del 3. Det är ju trots allt lördag :)

Kommentarer

Kommentera här - Välj orden väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress, tack!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0