Julen 2009

Och så kom den, första julen efter pappas bortgång. Jag skulle inte vilja kalla det jul ens en gång. Jag försökte att vara positiv och visst gjorde vi det bästa av situationen. Kvällen innan sov jag över hos min fina mamma, jag började julaftonsmorgon med ett varmt bad för att lätta på spänningarna och begav mig därefter hem till mormor och morfar för den obligatoriska jullunchen, även kallad dopp-i-grytan. Det var självfallet inte samma grej som vanligt, och inte en endaste julkänsla ville infinna sig. Efter det kom min kära sambo och hämtade mig och mammsen för att ta oss hem till oss. Henkes pappa, syster, systers sambo och deras två barn kom lagom till Kalle Anka och därefter var det full rulle med julklappsutdelning, lek med julklapparna, tillagning av all julmat, matdags och ytterliggare lite lek med julklapparna. Jag kan erkänna att det var både trevligt och mysigt men det var ingen riktig jul. Kvällen avslutades med Sällskapsresan på Mallorca.



Jag och mormor :)



Min fina morfar hade lagat massvis med mat





Vårat julbord



De två jag älskar mest.



Vi hade minsann tomte!


Kommentarer

Kommentera här - Välj orden väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress, tack!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0