Helgen som varit:

I fredags var jag och bästaste Emilie och såg Shutter Island på Bio. Jag har blandade känslor angående den filmen. Kan inte riktigt bestämma mig för om den var hur bra som helst, eller bara konstig. Hela filmen var en aning förvirrande, i synnerhet slutet. Men jag antar att det är helt i sin ordning. Man skall nog inte riktigt förstå. Eller?

Lördagen började med färskt bröd ifrån bageriet, därefter tog jag, sambon och lilla vovven en härlig promenad i slasket. Ingen ironi där inte, jag föredrar slasket framför kylan och den meterhöga snön som varit. Det var både roligt och fint så länge det varande, men det är ganska tröttsamt i längden. Nu är våren mer än välkommen! Resten utav lördagen bestod utav brädspel, film, god mat, och Melodifestivalen. Och mys såklart, massor utav mys! Angående Melodifestivalen så borde Pernilla Wahlgrens låt gått direkt till final istället för Peter Jöbacks.

Idag har vi gömt oss inne hela dagen, bland annat framför filmen Bröllopsfotografen, som kändes som ett hån både gentemot värmlänningar och "rikemansklassen", men som förutom det var helt okej. Om en stund vankas det pizza. En helg helt i min smak.


Kommentarer

Kommentera här - Välj orden väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress, tack!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0