Henkes julklappskattjakt

När alla julklapparna delats ut och vi satt nöjda och belåtna efter både mat och presenter fick jag en lapp av sambon som löd såhär:

Kvällens sista julklapp är inte som de andra
För att få den så måste du ut och vandra
Titta i skåpet med medicin
Så får du kanske en fundersam min

Här var den inte men det var poängen
Ta en titt under min kudde i sängen

Hoppas du tycker detta är "lite mys"
Titta bakom nedersta lådan i vår frys

Fortsätt jakten på den gömda klappen
På dörrn i fårrådet som det står på lappen

Här kom jag först inte på något julrims-ord
Så följ nu spåret in under vårt julbord

Hoppas du tycker min julklapp är cool
Titta under sitsen på vår pianostol

När du nu letar som allra mest
Titta i filmen som du gillar bäst

Undrar du ännu vilken julklapp jag döljer?
Kika i bilen dit spåret följer

Spåret är slut, men ingen julkapp du ser
men i vår grannes hall får du veta mer


Och i grannens (som firade julkvällen med oss) fanns det ett stort och fint paket innehållandes en sprillans ny DATOR!

Jag känner mig riktigt lyckligt lottad som har en sådan fin sambo. Vilken överraskning, och vilket paket! För att inte tala om den roliga skattjakten. Jag satt liksom där och hade redan fått mina drömjulklappar och så helt plötsligt får jag en lapp i handen, som gjorde att jag rusade omkring som en galning både inne i och utanför huset, och fann denna fantastiska julklapp. Jag måste ha varit riktigt snäll i år..

Kommentarer

Kommentera här - Välj orden väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress, tack!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0