Hjärtskärande

Jag gick precis innanför dörren hemma i mamma och pappas lägenhet, och det kändes precis som om mitt hjärta skulle sluta slå. Jag fick bita mig i tungan för att inte skrika, pappa, svara mig.

Jag och mamma har varit hos en stenhuggare idag och beställt en gravsten. Det är helt sinnessjukt att man till och med ska behöva tänka på om det ska få plats med fler namn där på så småningom, eller inte. Vilken sorts sten det ska vara, hur den ska vara formad, vilken text man ska ha, och vilken symbol som passar.

Jag hatar det här, och vill ingenting annat än att backa tillbaka tiden, till den 7 Januari 2009, dagen innan den här mardrömmen började, då allting fortfarande var som vanligt, då man var lycklig.

Kommentarer

Kommentera här - Välj orden väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress, tack!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0