Ännu mer bitterhet

Fredag idag. Tänk om det ändå vore så att fredagskänslan man får ibland på fredagar ville infinna sig. Jag vill känna åtminstone lite glädje. Det känns som om det är nästintill omöjligt att göra det, utan pappa i mitt liv. Nu borde det väl vara ett sådant tillfälle man borde ta tillvara på allt annat bra man har här i livet, men det är svårt att göra det när en såpass stor del saknas. Tänk att livet kan vändas sådär rakt uppochner på en sekund. Det är skrämmande att allting helt plötsligt kan kännas så menlöst.

Nåja, idag har jag det sena skiftet på jobbet. Halv elva till halv sju. Att sluta halv sju ikväll känns inte så lockande. Får väl se om jag lyckas ta mig till mamma och syster ikväll. Att vara hemma själv i det stora huset ikväll känns inte heller så lockande.

Jag låter väldigt bitter just nu, men varför inte skriva som det är?

Kommentarer

Kommentera här - Välj orden väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress, tack!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0