Apropå cupcakes

På tal om cupcakes så är det faktiskt jag som har bakat dom. Någonting sött är ett måste på ett kalas, oavsätt om det är ett barnkalas eller vuxenkalas. Hur som helst, till en början satsade jag på en dubbel sats, alltså ca 40 stycken, vilket tog mig ungefär två timmar. Jag satte in dom, fina måste jag påpeka, i kylskåpet för att frostingen skulle stelna, när jag sedan tog ut dom var dom helt plötsligt inte så fina längre, utan istället helt platta. Då tittade jag (vrålförbannad) igenom receptet för att se om det möjligtvis var någonting jag hade missat. Vilket man nästan kan säga att jag hade gjort, jag hade nämligen lagt i vaniljsocker istället för bakpulver. Jag gjorde sedan (fortfarande vrålförbannad) en ny sats, en enkel denna gången, cirka tjugo stycken, mycket slarvigare, och inte alls lika fina, däremot toppigare nya cupcakes. Vilket tog mig ungefär en timma.


Sammanfattning: Nästa gång köper vi glass!


Kommentarer

Kommentera här - Välj orden väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress, tack!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0