Kom tillbaka!


Puh, nu har jag också Henke handlat alla grejer inför morgondagen. I morgon ska nämligen min mamma, min morbror Lars, min mormor och morfar och Henkes pappa komma hit på påsklunch. Vi ska bjuda på en massa gott och har tillochmed köpt påskägg till var och en. "Barnen" har bytt plats och nu är det dags att bjuda tillbaka.

Tanken på att pappa inte kan vara med oss gör mig så ledsen att jag vill skrika rätt ut. Jag räknade med så att pappa skulle få plats i bilen, köpte extra mycket choklad för att fylla pappas påskägg (pappa älskade choklad) och var nära på att köpa pappas favorit-whisky på systemet. Det är inte bara den här oändliga smärtan och saknaden som finns utan även sådana där saker.

Jag tittar på pappas foto här hemma och tänker: Pappa, nu har du varit borta länge nog, när kommer du tillbaka till oss? Vi saknar dig så fruktansvärt mycket. Kom tillbaka, kom tillbaka, kom tillbaka.. snälla kom tillbaka!

Kommentarer

Kommentera här - Välj orden väl!

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Skriv in din bloggadress, tack!

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0